2025’te Hava Kirliliğinde Zirve Hindistan’ın Oldu
2025 yılında yayımlanan küresel çevre raporlarına göre, hava kirliliğinin en yüksek seviyeye ulaştığı ülke Hindistan oldu. Büyük şehirlerdeki tehlikeli partikül oranları insan sağlığını ciddi biçimde tehdit ediyor.
2025 yılına ilişkin açıklanan uluslararası çevre ve hava kalitesi raporları, hava kirliliğinin en yoğun yaşandığı ülkenin Hindistan olduğunu ortaya koydu. Raporda özellikle başkent Yeni Delhi başta olmak üzere birçok büyük şehirde, Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) belirlediği güvenli sınırların çok üzerinde hava kirliliği ölçüldüğü belirtildi.
Sanayi üretimi, yoğun araç trafiği, kömürle çalışan enerji santralleri ve tarımsal anız yakma faaliyetleri, kirliliğin başlıca nedenleri arasında gösterildi. Uzmanlar, özellikle PM2.5 adı verilen ince partiküllerin solunum yolu hastalıkları, kalp-damar rahatsızlıkları ve erken ölümlere yol açtığına dikkat çekti.
Raporda Hindistan’ı Pakistan, Bangladeş ve Nepal’in izlediği kaydedilirken, hava kirliliğinin Asya genelinde ciddi bir çevre ve halk sağlığı sorunu haline geldiği vurgulandı. Yetkililer, acil önlem alınmaması halinde önümüzdeki yıllarda sağlık risklerinin daha da artabileceği uyarısında bulundu.