JAPONYA KAPILARINI AÇIYOR: 1 MİLYONDAN FAZLA KALİFİYE YABANCI İŞÇİ İÇİN YENİ PLAN
Japonya, artan iş gücü açığını kapatmak için kapsamlı bir adım atmaya hazırlanıyor. Hükümetin masasında, 2029’a kadar 1 milyonun üzerinde kalifiye yabancı işçinin ülkeye kabul edilmesini öngören iki aşamalı bir plan var.
Japonya hükümeti, uzun süredir tartışılan nitelikli iş gücü eksikliğine çözüm üretmek amacıyla yeni bir istihdam planı hazırladı. Açıklanan taslağa göre Japonya, Mart 2029’a kadar toplam 1 milyon 231 bin 900 kalifiye yabancı işçiyi ülkeye kabul etmeyi hedefliyor. Planın, iş gücü açığının en yoğun hissedildiği sektörlere odaklandığı belirtiliyor.
Taslak çalışmada sürecin iki aşamada yürütülmesi öngörülüyor. İlk aşamada, 19 farklı meslek alanında 805 bin 700 vasıflı işçinin istihdam edilmesi planlanıyor. Bu grubun özellikle gıda üretimi, endüstriyel imalat, bakım ve hizmet sektörlerinde görevlendirilmesi hedefleniyor.
İkinci aşamada ise inşaat, sanayi ve gıda başta olmak üzere 17 ayrı alanda 426 bin 200 yabancı işçinin kabul edilmesi gündemde. Bu çalışanların, Japonya’ya geldikten sonra üç yıl boyunca mesleki eğitimden geçirilerek daha nitelikli hale getirileceği ifade ediliyor.
Hükümet yetkilileri, planın neden hazırlandığını “yaşlanan nüfus ve daralan iş gücü” gerekçesiyle açıklarken, uygulamanın nasıl hayata geçirileceğine ilişkin detayların ocak ayında Kabine’nin onayına sunulacağını bildirdi. Planın kabul edilmesi halinde, Japonya’nın iş gücü politikalarında önemli bir dönüm noktası yaşanması bekleniyor.