KOMŞUDA TANSİYON YÜKSELDİ: İRAN’DA PROTESTOLAR SOKAĞI AŞTI, YÖNETİM ALARMA GEÇTİ

Barış ÇATALCA
01 Ocak 2026, 15:38
KOMŞUDA TANSİYON YÜKSELDİ: İRAN’DA PROTESTOLAR SOKAĞI AŞTI, YÖNETİM ALARMA GEÇTİ
×

Ekonomik baskılar ve siyasi gerilimle sarsılan İran’da protestolar şiddetlenirken, bazı kentlerde kamu binaları hedef alındı. Hükümet, artan olaylar üzerine geniş kapsamlı önlemler aldı.

Komşu ülke İran’da son günlerde artan ekonomik sıkıntılar ve siyasi gerilim, ülke genelinde protestoları tetikledi. 1 Ocak 2026 günü başkent Tahran başta olmak üzere Şiraz, İsfahan, Kirmanşah ve güneydeki Fesa kentlerinde toplanan kalabalıklar, sokaklarda uzun süreli gösteriler düzenledi. Protestocuların bazı noktalarda hükümet binalarına yöneldiği, güvenlik güçleriyle sert çatışmaların yaşandığı bildirildi.

Görgü tanıkları ve sosyal medyada paylaşılan görüntülere göre, gösteriler sırasında rejim karşıtı sloganlar atıldı; bazı kentlerde güvenlik güçlerinin kalabalığı dağıtmak için silah kullandığı iddiaları gündeme geldi. Çatışmaların yoğunlaştığı anlarda, bir güvenlik görevlisinin ateşe verildiği görüntüler kamuoyuna yansıdı.

Olayların büyümesi üzerine İran yönetimi, 31 eyaletin 21’inde bir günlük resmî kapanma kararı aldı. Bu kapsamda kamu kurumları, üniversiteler ve birçok iş yeri faaliyetlerine ara verdi. Güvenlik önlemleri artırılırken, bazı şehirlerde askeri hareketlilik yaşandığı da öne sürüldü.

Uzmanlar, protestoların temelinde yüksek enflasyon, işsizlik ve yönetim içindeki değişimlerin yarattığı toplumsal baskının bulunduğunu belirtiyor. Gelişmeler yakından izlenirken, ülkedeki gerilimin kısa vadede düşüp düşmeyeceği belirsizliğini koruyor.

Etiketler:
Haber Güncel