ABD–İRAN NÜKLEER GÖRÜŞMELERİ UMMAN’DA BAŞLADI: GERİLİM GÖLGESİNDE KRİTİK MASA

Barış ÇATALCA
06 Şubat 2026, 12:56
ABD–İRAN NÜKLEER GÖRÜŞMELERİ UMMAN’DA BAŞLADI: GERİLİM GÖLGESİNDE KRİTİK MASA
×

ABD ve İran arasında uzun süredir askıda olan nükleer müzakereler Maskat’ta yeniden başladı. Görüşmeler, bölgedeki askeri gerilim ve sert açıklamaların gölgesinde yürütülüyor.

ABD–İran nükleer görüşmeleri, aylardır süren diplomatik durgunluğun ardından Umman’ın başkenti Maskat’ta yeniden başladı. ABD–İran nükleer görüşmelerinin yeniden başlaması, özellikle Orta Doğu’da artan askeri hareketlilik ve karşılıklı sert açıklamalar nedeniyle uluslararası kamuoyunun dikkatini bölgeye çevirdi.

Umman’ın arabuluculuğunda gerçekleştirilen temaslarda İran heyetine Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi başkanlık ederken, ABD tarafını Orta Doğu Özel Temsilcisi Steve Witkoff temsil ediyor. Görüşmelerde tarafların en önemli gündem başlıklarını uranyum zenginleştirme faaliyetleri, yaptırımların kaldırılması ve İran’ın yüksek düzeyde zenginleştirilmiş uranyum stoklarının geleceği oluşturuyor.

Washington yönetimi, İran’ın zenginleştirme faaliyetlerini tamamen durdurmasını ve bazı güvenlik başlıklarının da müzakere kapsamına alınmasını isterken, Tahran yönetimi nükleer program dışındaki konuların görüşmelere dahil edilmesine karşı çıkıyor. İranlı yetkililer, füze programının ve düşük düzeyli zenginleştirme faaliyetlerinin “kırmızı çizgi” olduğunu vurgulamayı sürdürüyor.

Beyaz Saray görüşmelerde diplomasi vurgusu yaparken, ABD Başkanı Donald Trump’ın zirve öncesinde yaptığı sert açıklamalar sürecin zorlu geçeceğine işaret ediyor. Uzmanlara göre Maskat’ta başlayan temasların seyri, yalnızca iki ülke ilişkilerini değil, bölgedeki güvenlik dengelerini de doğrudan etkileyebilecek nitelik taşıyor.

Etiketler:
Haber Güncel