İran’la Ticaret Yapanlara ABD’den Sert Hamle: Trump Kararnameyi İmzaladı
ABD Başkanı Donald Trump, İran’dan mal veya hizmet alan ülkelerin ABD’ye ihracatına yüzde 25’e kadar ek gümrük vergisi uygulanmasını öngören kararnameyi imzaladı. Kararname yürürlüğe girerken, Washington ile Tahran arasında Umman’da başlayan müzakerelerin haftaya devam edeceği açıklandı.
ABD Başkanı Donald Trump, İran’la ticaret yapan ülkeleri doğrudan hedef alan yeni bir ticaret kararına imza attı. Beyaz Saray tarafından yayımlanan kararnameye göre, İran’dan doğrudan ya da dolaylı şekilde mal veya hizmet alan ülkelerden ABD’ye ithal edilen ürünlere yüzde 25’e kadar ek gümrük vergisi uygulanabilecek. Düzenleme 7 Şubat 2026 itibarıyla yürürlüğe girdi.
Kararname kapsamında ABD Ticaret Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı ile koordineli biçimde İran’la ticari ilişkileri bulunan ülkeleri belirleyecek. Bu ülkelerden yapılan ithalata ek vergi uygulanıp uygulanmayacağı ve oranı konusunda son kararı Başkan verecek. Washington yönetimi, İran hükümetinin eylemlerinin ABD’nin ulusal güvenliği, dış politikası ve ekonomisi açısından “alışılmadık ve olağanüstü tehdit” oluşturmaya devam ettiğini savundu.
Öte yandan ABD ile İran arasında Umman’ın başkenti Maskat’ta gerçekleştirilen görüşmelerin ardından diplomatik temasların süreceği açıklandı. Trump, görüşmelerin “çok iyi geçtiğini” belirterek tarafların haftaya yeniden bir araya gelmesinin planlandığını söyledi. ABD Başkanı, anlaşma sağlanmaması durumunda sonuçların “çok sert olacağı” uyarısında bulunurken, İran’ın nükleer silah sahibi olmasına izin verilmeyeceğini yineledi.