ERDOĞAN–DEM PARTİ GÖRÜŞMESİ SONRASI İLK MESAJ: “ORTAK İRADE TEYİT EDİLDİ”

Barış ÇATALCA
12 Şubat 2026, 10:48
ERDOĞAN–DEM PARTİ GÖRÜŞMESİ SONRASI İLK MESAJ: “ORTAK İRADE TEYİT EDİLDİ”
×

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile DEM Parti heyeti arasında gerçekleşen kritik görüşmenin ardından yapılan açıklamada, sürecin kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı. Tarafların demokratikleşme ve yasal düzenlemeler konusunda kapsamlı çalışma çağrısı dikkat çekti.

Erdoğan–DEM Parti görüşmesi sonrasında yapılan ilk açıklama, siyasi gündemde yeni bir tartışma başlattı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, DEM Parti heyetinde yer alan TBMM Başkanvekili Pervin Buldan ve Şanlıurfa Milletvekili Mithat Sancar’ı Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde kabul ettiği görüşmenin ardından, tarafların sürecin devamı konusunda ortak irade ortaya koyduğu bildirildi.

Basına kapalı gerçekleştirilen ve bir saati aşkın süren görüşmede, Türkiye’nin güvenlik politikaları, bölgesel gelişmeler ve “terörsüz Türkiye” hedefi kapsamında yürütülen çalışmaların ele alındığı ifade edildi. Görüşmeye AK Parti Genel Başkanvekili Efkan Ala ile MİT Başkanı İbrahim Kalın’ın da katıldığı öğrenildi.

DEM Parti heyeti tarafından yapılan açıklamada, yürütülen sürecin ilerleyebilmesi için TBMM, ilgili bakanlıklar ve kamu kurumlarının çalışmalarını yoğunlaştırmasının önemine dikkat çekildi. Ayrıca, Milli Dayanışma, Kardeşlik ve Demokrasi Komisyonu tarafından hazırlanacak raporun kapsayıcı bir yaklaşımla oluşturulmasının, demokratikleşme ve özgürlükler alanında güçlü bir zemin sağlayacağı belirtildi.

Açıklamada, toplumun tüm kesimlerini kapsayacak yasal düzenlemelerin geniş uzlaşıyla hayata geçirilmesinin önemine vurgu yapılırken, görüşmenin Türkiye ve bölge halkları açısından barış ve birlikte yaşam perspektifine katkı sunacağı ifade edildi. Görüşmeye ilişkin resmi temasların ilerleyen dönemde yeni adımlarla devam etmesi bekleniyor.

Etiketler:
Haber Güncel