MEMURLARA YILDA İKİ KEZ İKRAMİYE ÖNERİSİ: MECLİS’E SUNULAN TEKLİF KABUL EDİLİRSE ÖDEMELER ASGARİ ÜCRET TUTARINDA OLACAK
Memurlara yılda iki kez asgari ücret tutarında ikramiye verilmesini öngören yasa teklifi Meclis gündemine taşındı. Teklif kabul edilirse ödemelerin haziran ve aralık aylarında yapılması planlanıyor.
Milyonlarca kamu çalışanını ilgilendiren memurlara ikramiye teklifi, Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine sunuldu. Teklife göre devlet memurlarına her yıl iki kez, net asgari ücret tutarında ikramiye ödenmesi öngörülüyor.
Teklif, Ayhan Barut tarafından hazırlanarak Meclis’e iletildi. Düzenlemenin yasalaşması halinde kamu görevlilerine haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa ödeme yapılacak. Ödemelerin damga vergisi dışında herhangi bir vergi ya da kesintiye tabi tutulmaması ve haczedilememesi de teklif metninde yer alan hükümler arasında bulunuyor.
Teklifte, artan yaşam maliyetleri ve enflasyon karşısında kamu çalışanlarının alım gücünün korunmasının hedeflendiği belirtilirken, söz konusu ödemenin çalışanların sosyal refahına ve motivasyonuna katkı sağlayacağı ifade ediliyor. Ayrıca ikramiyelerin prime esas kazanca dahil edilmemesi ve uygulamaya ilişkin usul ve esasların Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmesi planlanıyor.
Meclis komisyonuna sevk edilen teklifin kabul edilip edilmeyeceği ve bütçeye etkilerinin nasıl şekilleneceği önümüzdeki süreçte yapılacak görüşmelerin ardından netleşecek. Teklifin yasalaşması durumunda memurlar için düzenli ikramiye uygulaması ilk kez hayata geçirilmiş olacak.