ORTA DOĞU’DA KRİTİK EŞİK: İRAN ABD ÜSLERİNİ VURDU

Barış ÇATALCA
28 Şubat 2026, 13:13
ORTA DOĞU’DA KRİTİK EŞİK: İRAN ABD ÜSLERİNİ VURDU
×

İran, ABD ve İsrail’in saldırılarına misilleme başlattı. Katar, BAE, Bahreyn, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Ürdün’de bulunan ABD üslerinin hedef alındığı bildirildi. Bölgedeki gerilim hızla tırmanıyor.

İsrail ve ABD’nin İran’a yönelik operasyonlarının ardından Tahran yönetimi karşılık verdi. İran’dan ateşlenen füzelerin Körfez ülkelerinde bulunan ABD askeri üslerini hedef aldığı açıklandı.

İsrail’in çeşitli bölgelerinde patlama sesleri duyulurken, saldırıların kapsamına ve olası can kaybına ilişkin resmi açıklamalar bekleniyor.

ABD’DEN “SIĞINAKLARA GİRİN” UYARISI

ABD makamları, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve İsrail’de bulunan vatandaşlarına yönelik güvenlik uyarısı yayımladı. Yapılan çağrıda, vatandaşlardan “sığınaklara girin” talimatına uymaları ve gelişmeleri yakından takip etmeleri istendi.

“HİÇBİR KIRMIZI ÇİZGİ OLMAYACAK”

İranlı bir yetkili, saldırılara ilişkin yaptığı açıklamada, “İsrail karşı karşıya kalacağı şeye hazır olsun; hiçbir kırmızı çizgi olmayacak. Teslim olmayacağız. Orta Doğu’daki tüm ABD ve İsrail varlıkları meşru hedef haline geldi” ifadelerini kullandı.

OPERASYONUN ADI: “HAYBER’İN FETHİ”

İran Meclisi Ulusal Güvenlik Konseyi Başkanı İbrahim Azizi, misilleme saldırılarının başladığını duyurdu. İran, operasyonun adını “Hayber’in Fethi” olarak açıkladı.

NETANYAHU: “VAROLUŞSAL TEHDİDİ ORTADAN KALDIRIYORUZ”

Binyamin Netanyahu yaptığı açıklamada başlatılan operasyonun amacının “varoluşsal tehdidi ortadan kaldırmak” olduğunu söyledi. Netanyahu, İsraillilere birlik çağrısı yaptı.

Bölgede askeri hareketlilik artarken, Orta Doğu’da çatışmanın daha geniş bir savaşa dönüşme ihtimali endişe yaratıyor.

Gelişmeler 11 Nisan Haber’de.

Etiketler:
Haber Güncel