ORTA DOĞU’DA SAVAŞ TIRMANIYOR İRAN’DAN EN AĞIR SALDIRI

Barış ÇATALCA
11 Mart 2026, 10:24
ORTA DOĞU’DA SAVAŞ TIRMANIYOR İRAN’DAN EN AĞIR SALDIRI
×

ABD-İsrail ile İran arasında devam eden savaş 12. gününe girerken İran Devrim Muhafızları Ordusu yeni bir büyük operasyon gerçekleştirdiğini açıkladı. İsrail ordusu ise İran’ın misilleme saldırılarında 12 kişinin öldüğünü, 7’si ağır yaklaşık 200 kişinin yaralandığını duyurdu.

• İran Devrim Muhafızları Ordusu, “Gerçek Vaat-4” operasyonu kapsamında en ağır saldırı dalgasını düzenlediğini açıkladı.
• Tel Aviv çevresi, Batı Kudüs, Hayfa ile bazı ABD üslerinin hedef alındığı öne sürüldü.
• İsrail ordusuna göre İran’ın saldırılarında 12 kişi öldü, 200 kişi yaralandı.

ABD-İsrail ile İran arasında süren savaş 12. gününde de tüm şiddetiyle devam ediyor. İran Devrim Muhafızları Ordusu, “Gerçek Vaat-4” operasyonunun yeni dalgasının savaşın başlangıcından bu yana gerçekleştirilen en yoğun ve ağır saldırı olduğunu duyurdu.

İran devlet televizyonunda yayımlanan açıklamada, Tel Aviv’in güneyindeki uydu iletişim merkezinin ikinci kez hedef alındığı, Batı Kudüs ve Hayfa’daki askeri noktalarla birlikte Erbil’deki ABD hedefleri ve bölgedeki 5. Deniz Filosu’nun da saldırı listesinde yer aldığı öne sürüldü. Açıklamaya göre saldırı dalgası yaklaşık üç saat sürdü.

Operasyonda iki tonluk balistik başlığa sahip Hürremşehr füzelerinin kullanıldığı iddia edilirken, İran Devrim Muhafızları ABD’nin bölgedeki bazı askeri üslerinin de hedef alındığını savundu. İran tarafı, Bahreyn, Katar, Kuveyt ve Irak’taki ABD askeri altyapısına yönelik saldırılar düzenlendiğini ileri sürdü.

İran kaynakları ayrıca Kadr, Hayberşiken ve Emad tipi balistik füzelerin kullanıldığı başka saldırı dalgalarında ABD’nin Bahreyn’deki 5. Filosu ile Katar’daki El-Udeyd, Kuveyt’teki El-Udeyri ve Irak’ın kuzeyindeki El-Harir üslerinin hedef alındığını açıkladı.

İsrail ordusu ise yaptığı açıklamada İran’ın farklı zamanlarda füze saldırıları gerçekleştirdiğini ve Lübnan’daki Hizbullah unsurlarının da tanksavar ve kısa menzilli füzelerle saldırılara katıldığını bildirdi. Açıklamada İran’ın kullandığı bazı füzelerin çok başlıklı olduğu ve hava savunma sistemlerini zorladığı ifade edildi.

İsrail tarafından paylaşılan bilgilere göre İran’ın gerçekleştirdiği misilleme saldırılarında şu ana kadar 12 kişi hayatını kaybetti. Yetkililer, 7’si ağır olmak üzere yaklaşık 200 kişinin yaralandığını açıkladı.

ABD ve İsrail’in 28 Şubat’ta İran’a yönelik başlattığı saldırıların ardından bölgede gerilim hızla tırmanmıştı. İran yönetimi ise İsrail hedeflerinin yanı sıra ABD’nin Orta Doğu’daki bazı askeri üslerine yönelik saldırılarla karşılık verdi.

İranlı yetkililerin açıklamasına göre ABD-İsrail saldırılarında aralarında üst düzey askeri ve siyasi isimlerin de bulunduğu çok sayıda kişi hayatını kaybetti. İran tarafı toplam can kaybının 1332’ye ulaştığını iddia ediyor. Bölgedeki çatışmaların nasıl ilerleyeceği ise uluslararası kamuoyu tarafından yakından takip ediliyor.

Etiketler:
Haber Güncel